Reklamy PPC kierowane geograficznie są często uważane za opłacalną metodę płatnego SEM. Właściciel witryny wybiera obszar, taki jak miejscowość, miasto lub kraj, do wyświetlania reklam online na serwerach reklam takich jak serwisy social media i wyszukiwarki internetowe. Docelowi odbiorcy takich reklam mają określony parametr lokalizacji. Co ułatwia kierowanie reklam do mieszkańców konkretnych miast, regionów państw czy całych państw.
Poniżej znajduje się 5 przydatnych wskazówek dotyczących ulepszania kierowanych geograficznie kampanii reklam PPC:
- Jak wybrać lokalizację?
Pozornie może wydawać się to łatwe, ale tak nie jest. Oto kilka czynników, które mogą pomóc w wyznaczeniu obszaru dla kampanii reklam PPC:
• Fizyczna lokalizacja Twojego sklepu
• Maksymalny obszar Twojej działalności
• Rodzaj sprzedawanego produktu
• Rodzaj prezentowanych informacji
• Typ klientów, którzy skorzystają na Twoim produkcie lub informacji - Wybierz wiele stref lub obszarów i nadaj im priorytety
Nie jest konieczne, aby wybrany obszar dla geotargetowanych reklam PPC miał ciągłość geograficzną. Możesz wybrać wiele dowolnych stref a inne odrzucić jako mniej istotne. Decydując się na zakup reklamy PPC kierowanej geograficznie, możesz ustalić priorytety między tymi obszarami. Możesz przypisać niższą rangę reklamie swojej oferty w tych obszarach, w których jest mniej okazji do pozyskania klientów. Możesz licytować wysokie stawki i otrzymywać słowa kluczowe o wysokim popycie w tych strefach, które są dla Ciebie bardziej obiecujące pod względem biznesowym. Ta strategia pozwoli zaoszczędzić Tobie budżet reklamowy, eksponując witrynę specjalnie dla tych odwiedzających, którzy mają największy potencjał, aby zostać Twoimi klientami. Samo geotargetowanie reklam PPC oszczędza pieniądze, ograniczając bezużyteczny ruch na Twojej stronie www. Nadanie priorytetu wielu strefom geograficznym dla reklam PPC zmienia całe spojrzenie na tą strategię, zapewniając lepszy zwrot z inwestycji. - Uwzględnij obszary, które mają określoną użyteczność dla Twojej firmy
Oznacza to, że powinieneś wybrać obszary, w których istnieją inne firmy lub usługi publiczne, które mogą również zapewniać klientom informacje o Twojej firmie. Oczywiście inne czynniki, takie jak odległość od sklepu stacjonarnego, nie powinny być rozległe w tych obszarach. Na przykład, jeśli prowadzisz działalność hotelarską i poza jednym z obszarów priorytetowych dla kampanii PPC znajduje się stacja kolejowa, rozsądnie jest uwzględnić ten obszar w swoim obwodzie. Osoby czekające na stacji lub przyjeżdżające do miasta na kilka dni w interesach mogą potrzebować hoteli na kilka dni. Bycie widocznym w SERP dla tych ludzi oznaczałoby Twój sukces sprzedażowy w tym obszarze. - Używaj słów kluczowych, które wskazują konkretną lokalizację
Jest to bardzo ważne, jeśli Twoja firma prowadzi działalność w konkretnym stacjonarnym punkcie. Klienci szukający usług opartych na lokalizacji często przeszukują Google lub Bing za pomocą słowa kluczowego zawierającego wzmiankę o określonej lokalizacji. Użycie takiego słowa kluczowego, które można łatwo sobie wyobrazić z pewnością pomoże Ci podnieść rangę Twojej strony w SERP. Spowoduje to wygenerowanie większego ruchu na Twojej stronie z większym potencjałem dla uzyskania realnych klientów.